از علل و علائم عفونت بعد از کاشت مو تا راه پیشگیری

شنبه 25 ارديبهشت 1400
17:23
ismaeil sahab

کاشت مو یکی از ایمن ترین جراحی های زیبایی به شمار آمده که در آن متخصص، مو را به ناحیه طاسی روی سر پیوند می زند. با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه، روش ها و تکنیک های کاشت مو کم تهاجمی تر، کم عارضه تر و نتایج شان طبیعی تر و زیباتر شده است اما کاشت مو ممکن است عوارضی داشته باشد که نباید نگاه سهل انگارانه ای به آن ها داشت زیرا عوارض می توانند تاثیرات بسیار مخربی بر نتیجه ی عمل داشته باشند. در این بخش از بهداشت و سلامت الانزا

عوارض جانبی کاشت مو

تورم پس از جراحی

خونریزی

التهاب فولیکول مو

نازک شدن تار مو

لیکن پلانوپیلاریس (LPP)

خارش

عفونت

بی حسی

سکسکه

کیست ها

زخم شدن

بعد کاشت مو


عفونت بعد از کاشت و پیوند موی طبیعی

عفونت یکی از عوارض احتمالی کاشت مو است که ممکن است رخ دهد. البته در پیوند مو FUE به دلیل جراحات کوچک خطر عفونت کم است اما این بدان معنا نیست که ریسک این خطر وجود ندارد. بروز عفونت بعد از انجام کاشت مو می تواند برای ظاهر موهای کاشته آسیب زا باشد.

علائم عفونت بعد از کاشت مو

عفونت پوست سر پس از کاشت مو، معمولا بعد از چند روز از انجام تکنیک های پیوند مو آغاز می شود یعنی همراه با زمانی که تار های موی جدید در دوران نقاهت و بازیابی پس از کاشت مو شروع به رشد و رویش کرده اند. عفونت های پوستی در ناحیه ی سر پس از کاشت مو، در تمامی قسمت ها ممکن است مشاهده شوند چون عفونت پس از بروز به حالت منتشر شونده به سلول های مجاور خود نیز سرایت خواهد کرد. نشانه های عفونت پوست سر پس از پیوند مو غالبا در مناطقی مشاهده خواهد شد که در آن جا برش های لازم برای کاشت مو ایجاد شده است. علائم عفونت بعد از کاشت موعبارتند از:


ایجاد زخم های زیاد و ناخوشایند

جوش های قرمز یا سفید رنگ

درد

خارش همراه زخم

ترشح عفونی از جای زخم

پوسته پوسته شدن

نکته :هرگونه قرمزی، تورم و خارش که پس از یک هفته از بین نروند، می تواند آغاز عارضه عفونت تلقی شود.

https://elanza.com/category/makeup-pad-and-blender

عفونت بعد از کاشت مو


علت اصلی عفونت در طی مراحل کاشت مو و بعد از جراحی ترمیم مو

عفونت عارضه ای است که احتمال به وجود آمدن آن برای هر زخم کوچک و بزرگی وجود دارد زیرا در همه جا باکتریها در همه جا وجود دارند و این امر باعث عفونت خواهد شد. عفونت بر روند بهبودی و نتایج آن تأثیر می گذارد و روند بهبودی را کند می کند.


عفونت ممکن است به علت وضعیت غیر بهداشتی مکان جراحی و عدم مراقبت صحیح پس از کاشت مو رخ دهد. عدم رعایت مسائل بهداشتی، نشستن پوست سر و بیماری های زمینه ای (مثل نقص سیستم ایمنی) نیز از علل ایجاد عفونت اند. همچنین رواج کاشت مو و ورود پزشکان با تخصص های غیرمرتبط به این حیطه، نیز باعث شده که بیشتر شاهد بروز عوارض کاشت مو باشیم.

دو عامل بسیار مهم بر عوارض کاشت مو عبارتند از:

کلینیک کاشت مو و مراقبت های بعد از عمل.


اگر می خواهید عوارض کاشت مو کاهش یابد، باید پزشک حاذق و کلینیکی را برای کاشت مو انتخاب نمایید که از دستگاه ها و ابزار به روز بهره مند باشد.


عدم رعایت دستورالعمل مراقبت های بعد از عمل نیز سبب افزایش عوارض کاشت مو مانند عفونت می شود. این عوارض یا به دلیل سهل انگاری بیمار یا ناشی از عدم ارائه ی اطلاعات کافی از سوی کلینیک است.


درمان عفونت بعد از کاشت مو


جلوگیری از عفونت بعد از کاشت مو طبیعی

برای مراقبت از کاشت مو و جلوگیری از عفونت کارهای زیر را انجام دهید:


انجام ندادن برخی از فعالیت ها:

از انجام فعالیت بدنی یا فعالیت هایی که می تواند فشار خون را افزایش دهد، خودداری کنید زیرا این فعالیت ها سبب خونریزی در زخم ها و شکل گیری عفونت می شود. ده روز بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی برقرار نمود.


لمس نکردن پوست سر:

پس از کاشت مو برای جلوگیری از بروز عفونت پزشک پوست سر را با میکرو اسکار می پوشاند تا مسیر میکروب ها برای نفوذ به زخم بسته شود. دست ها پر از میکروارگانیسم ها هستند پس از کاشت مو دست خود را روی پوست سر قرار ندهید، زیرا میکروب دست ها به زخم ها منتقل می شوند.


نشانه های عفونت بعد از کاشت مو


نخاراندن پوست سر :

زمانی که زخم شروع به بهبود می کند، خارش آغاز می شود اما شما نباید پوست سر خود را بخارانید. به جای خاراندن پوست سرتان به جراح خود مراجعه کنید تا داروهای ضد خارش برای شما تجویز کند.


استفاده از محلول اسپری شور :

پس از کاشت مو برای جلوگیری از عفونت دو بار در روز، محلول نمک را روی گاز استریل ریخته و به مدت 30 دقیقه به آرامی اطراف پوست سر خود ماساژ دهید. استفاده از محلول بدون آسیب به موها، پوست اضافی را که محیط رشد باکتریها است را از سر خارج می کند. اسپری شور بهترین همراه شما برای از بین بردن میکروارگانیسم ها و خطر ابتلا به عفونت است.


عوارض کاشت مو


مصرف داروهای آنتی بیوتیک :

برای پیشگیری از عفونت، باید داروهای آنتی بیوتیکی که برای شما تجویز شده اند را مصرف کنید. چنانچه در مطلب مراقبت های بعد از کاشت مو پیش از این در بخش بهداشت و سلامت نمناک گفتیم برای کاهش عفونت از سرم های ضد باکتریایی استفاده کنید و داروهای تجویز شده حاوی پلی اسپورین، باسیتراسین یا Aquaphor نیز مفید است.


مصرف نکردن سیگار :

برای کاهش ابتلا به عفونت مصرف سیگار را محدود نمایید زیرا سیگار و الکل روند بهبود زخم را کند می کند.


عفونت کاشت مو


نکات مهم درباره کاشت مو :

عوض کردن پانسمان و باز نکردن زودهنگام آن در پیشگیری از ابتلا به عفونت ها حائز اهمیت اند.


اگر بعد از ریکاوری مو متوجه تورم، خونریزی بیش از حد، ناراحتی یا احساس سوزش و قرمزی سر بعد از کاشت مو شدید، به پزشک خود مراجعه نمایید.


آفتاب گرفتن، استفاده از کلاه های تنگ، سونای گرم و جکوزی قبل از کاشت باعث حساس شدن پوست ناحیه ی سرشده و باعث می شود پوست سر شما به تکنیک های کاشت مو پاسخ داده و بروز عفونت و التهاب را به دنبال داشته باشد.


احتمال عفونت بسیار کم و عفونت های جدی نادر (کمتر از 1٪) هستند.


بروز عفونت های پوستی، اگر در مراحل ابتدایی کنترل شود و تشدید نشود، تاثیرات مخربی بر روی نتایج حاصل از عمل زیبایی کاشت مو نخواهد داشت.


عفونت پوست سر در دوران نقاهت فرایند پیوند مو، با مصرف آنتی بیوتیک خوراکی و رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی و پاکیزه نگهداشتن پوست سر قابل درمان است.


برای به حداقل رساندن احتمال هرگونه خطر و آسیب کاشت مو، قبل از اقدام پیوند مو، وضعیت هر فرد باید توسط پزشک بررسی شود و روش کاشت مو مناسب همان فرد انتخاب شود.

منبع: بیتوته


[ بازدید : 152 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین مرکز خرید و فروش کفش زنانه و مردانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]