ترفندهایی برای زیبایی دست

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
15:23
ismaeil sahab

همه ما افرادی را می‌شناسیم که از بهترین و حتی گران‌ترین محصولات بهداشتی برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند اما از پوست دست خود غافل هستند. قدر دست‌هایتان را بدانید چون دست‌ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند

ترفندهایی برای زیبایی دست

سوزان شل، طراح جواهرات و مدل دست ۲۳ ساله در شهر نیویورک، از رمز و رازهای زیبایی دستانش برای ما می‌گوید: من به‌طور خیلی تصادفی به کار مدلینگ دست وارد شدم و فکر نمی‌کنم هیچ دختری رویای مدل دست شدن را در سرش داشته باشد. من هم تا قبل از اینکه خانه و زندگی‌ام را به نیویورک بیاورم به‌عنوان یک شغل واقعی به آن نگاه نمی‌کردم.

کار من خیلی جالب و درعین‌حال عجیب است. من در شهر این‌طرف و آن‌طرف می‌روم و دست‌هایم را در تبلیغات و پوسترها می‌بینم اما هیچ‌کس دیگری نمی‌داند که این دست‌ها مال من است. اما باید بدانید برای اینکه مدل خوبی باشید، مراقبت یکی از اصول اساسی کار است.


من راهکارهای زیادی دارم که یا از مدل‌های دیگر آموخته‌ام یا از تجربیات خودم به دست آورده‌ام و تمام آن‌ها را انجام می‌دهم که در مقابل دوربین دستانی سالم را به نمایش بگذارم. راهکارهای این خانم مدل و به همراه ترفنده های دیگر مراقبت از دست را با هم مرور می کنیم.


چرا باید دست های زیبایی داشته باشیم؟

بعد از صورت، دست هر فـردی قابـل رویت تـرین قسمت از بدن اوست. با این حال بیشتر ما مراقبتی که مناسب دست هایمان باشد، انجام نمی دهیم و نسبت به آن بی توجه هستیم. در حالی که پوست ظریف و نازک پشت دست ها زودتر از پوست صورت، نشانه های پیری را نشان می دهد.


بسیاری از خانم هایی که به طور مرتب کارهای خانه را انجام می دهند، یا باغبانی و کشاورزی می کنند، بیشتر از سایرین پوست دست هایشان در معرض آسیب دیدگی است. دست های این افراد به مرور زمان، خشک، چروک و دچار لکه های تیره می شود. متخصصان پوست معتقدند که می توان با راه های ساده ای، سلامت و زیبایی پوست دست ها را تامین کرد.


پوست دست پرچین و چروک

چروکیدگی پوست دست ناشی از نازک شدن لایه کلاژن است. برای تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند.


هنگامی که استفاده از کرم به تنهایی کفایت نمی‌کند، لایه‌برداری شیمیایی توصیه می‌شود که هم اثرات مخرب آفتاب را بهبود می‌بخشد و هم پوست مرده را برداشته و پوست جوان‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که معمولا تا یک هفته بعد از پیلینگ، پوسته‌ریزی ملایمی مشاهده می‌شود.

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید

چه کسانی تضمینی در کنکور قبول میشوند؟ کلیک کنید


رگ‌های برجسته دست

این حالت نتیجه کاهش چربی زیرپوستی بر اثر گذر زمان است. به دست کودکان نگاه کنید، دست‌های آنها به علت لایه چربی طبیعی زیر پوستی گوشتالو است، هنگامی که این چربی به مرور زمان از بین می‌رود، استخوان‌ها و رگ‌های خونی به وضوح دیده می‌شوند.


در برخی موارد، درمان از طریق تزریق چربی خود بیمار – یا یک محصول حجم‌دهنده دیگر- انجام می‌شودکه می‌تواند حالت گوشتی بودن را احیا و استخوان‌ها و رگ‌ها را بپوشاند. این گونه تزریق‌ها باید بادقت بسیار و به تدریج انجام شود تا از ایجاد توده زیر پوست جلوگیری کند و از قرینگی دست‌ها اطمینان حاصل شود.


لکه‌های قهوه‌ای روی پوست دست

اینگونه لکه‌ها پیامد تابش نور آفتاب هستند، به همین دلیل تعداد این لکه‌ها پشت دست بسیار بیشتر از داخل است. لکه‌های تازه پیدا شده را می‌توان با کرم‌های ‌روشن‌کننده موجود در داروخانه‌ها یا نسخه‌ای درمان کرد اما لکه‌های قدیمی و پایدار فقط به وسیله متخصصان پوست با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید قابل برداشتن هستند. اگر لکه تیره باشد، لیزر می‌تواند رنگدانه را هدف قرار دهد. اگر تعداد لکه‌ها کم باشد، با نیتروژن مایع فریز می‌شوند.


ترک های پوست دست

این مشکل اغلب در زمستان پیش می‌آید. این زخم های کوچک ظاهر انگشت ها را ناخوشایند می‌کنند، در ضمن جای این ترک ها دردناک هم هست. برای پیشگیری از بروز این مشکل، باید به خوبی از دست ها محافظت کنیم، مهم ترین نکته دربارۀ حفاظت از پوست دست: از تماس طولانی مدت دست با آب و سرما باید اجتناب کنید. پوشیدن دستکش (مثلاً پوشیدن دستکش پلاستیکی موقع شستن ظرف) و یا محافظت از دست زمانی که هوا سرد است و از خانه خارج می‌شوید، نیز بسیار سفارش شده است.


داشتن دست هایی زیبا

می توان با راه های ساده ای، سلامت و زیبایی پوست دست ها را تامین کرد


چند توصیه برای داشتن دست هایی جوان

پاکسازی: پاکسازی پوست باعث رها شدن پوست خارجی از سلول های مرده می‌شود و آن را درخشان می‌کند. اما پوست روی دست بسیار حساس و ظریف است. بنابراین برای پاکساری باید یک محصول مناسب با نوع پوست دست و توپ های بسیار ملایم تر از آنچه که برای بدن به کار می‌رود، انتخاب کنید.


مرطوب کردن: پوست دست اغلب تمایل به خشک شدن دارد، بنابراین باید دست ها را با کرم مناسب نوع پوست دست مرطوب کنید، این کار بعد از شستشوی دست و یا پس از استعمال مایع ظرفشویی و دیگر شوینده ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، صدها کرم مخصوص دست وجود دارد، در بین این محصولات تمایل و رغبتی بیشتری به کاریته، روغن بادام شیرین و آرنیکا دیده می‌شود.


ماساژ: ماساژ دست ها باعث آرامش یافتن، دفع تنش های روزانه و به فعالیت انداختن جریان خون تا نوک انگشتان می‌شود. ماساژ دست به سرعت انجام می‌گیرد، پس از آن فرد آرامش و آسودگی را تا ساعدهایش احساس می‌کند. برای ماساژ دادن ممکن است از یک کرم مرطوب کننده یا مغذی نیز استفاده شود.
پیشنهاد ویژه
آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیاسکراب لایه بردار لدورا،مناسب پاکسازی پوستسیسمونی,سرویس خواب نوزاد,شوینده نوزاددنبال لوازم لوکس سیسمونی واتاق نوزادی؟قطعات یدکی لوازم خانگی,تعمیر لوازم خانگیفروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


روغن: روغن یادتان نرود. شما می‌توانید برای حفظ رطوبت دست‌هایتان قبل از اینکه شروع به ظرف شستن کنید و قبل از دستکش دست کردن چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون روی دست‌هایتان ماساژ دهید.


دست کش: با دستکش کار کنید. کارهای خانه به‌خصوص شستن ظروف را با دستکش انجام دهید. اگر پوست‌تان به دستکش‌های لاستیکی حساسیت دارد، زیر آن دستکش نخی بپوشید.


نمک دریا: نمک دریا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای می‌بخشد. پیش از حمام کمی نمک دریا را که در ‌آب حل کرده‌اید. به دست و بدن خود بمالید و سپس آبکشی کنید. ممکن است نمک کمی پوست شما را بسوزاند یا خارش مختصری ایجاد کند، اما با شست‌وشوی این مشکل رفع می‌شود.


پوست اطراف ناخن را نگیرید

اولین و مهم‌ترین کار، دور انداختن قیچی‌هایی است که برای پوست اطراف ناخن طراحی‌شده‌اند. به‌جای آن‌ها یک کرم یا روغن دست را پیشنهاد می‌کنم چون گرفتن این پوست‌ها اگر به‌صورت حرفه‌ای انجام نشوند باعث می‌شود تا موقع رشد، پوستی کلفت و زبر دربیاید. این پوست مانند ریشه ناخن است. اگر ناخن‌های بلند و سالم می‌خواهید باید به‌جای قیچی کردن از آن‌ها مراقبت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کرم یا روغنی با ناخن بزنید سپس، پوستش را به‌آرامی به سمت عقب فشار دهید.


دستهایتان را مرطوب نگه دارید

شب‌ها دستان تان را درون لوسیون ها بگذارید سپس روی آن یک دستکش نخی دست تان کنید. بدین‌صورت تمام شب به دست تان آب‌رسانی می‌شود و صبح باپوستی فوق‌العاده نرم از خواب بیدار می‌شوید.

پاک کردن لاک ناخن بدون آسیب به دست

برای پاک کردن لاک، اول پنبه را به محلول پاک‌کننده آغشته کنید بعد بگذارید کمی روی ناخنتان بماند. این کار باعث رقیق شدن و حل شدن لاک می‌شود. در قدم بعدی، پنبه را کمی فشار دهید و روی ناخن به سمت پایین بکشید. با این کار بیشتر لاک از روی ناخن پاک می‌شود. مخصوصاً وقتی‌که می‌خواهید لاک تیره‌ای را پاک‌کنید بسیار مؤثر است.


سفید و زیبا کردن پوست دست ها در طب سنتی

اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.


اگر خانم های خانه دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالند باعث روشن شدن دست ها خواهد شد.وی تصریح کرد:استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود. وی درباره اثر آب لیموی تازه گفت:اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشوییم علاوه بر تمیزی باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.


افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

منبع:

[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین مرکز خرید و فروش کفش زنانه و مردانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]